Les Jornades

Les Jornades. VII Jornades d'Arxius de l'Associació d'Arxivers i Gestors de Documents Valencians.

Organització i col•laboradors

Entitats que han participat en la realització de les VII Jornades.

L'Associació

Visita la nostra web per a més informació.


viernes, 6 de diciembre de 2013

REFER PONTS TRENCATS



Al voltant de les VII Jornades d’Arxius Valencians
sobre Documentació Digital i Memòria Històrica.




Fa no massa anys, molts ho recordareu, hi havia una febre considerable  per conèixer la II República, el Moviment Obrer i tots aquells referents que podien servir i servir-nos per iniciar una convivència en democràcia, després de 40 anys amb Franco.

Avui fa la feta que, més que encuriosits, estem desenquets o enfadats amb la història. Tornen els fantasmes del passat en la seua pitjor expressió, a to amb el clima de pessimisme i desesperança que avui vivim, més enllà dels missatges mediàtics mediatitzats. Després d’anys de glòria fàtua, tornem a pensar que som el darrer país d’Europa, que som incapaços de ser un país realment modern i ens cau al damunt la llosa d’una història de frustracions que, en realitat, ara creiem veure-ho, no havíem superat. Mentrimentres, els catalans fugen d’aqueixa visió i d’aqueix fantasma, tot creant i recreant una ‘altra identitat’. Mentre els valencians restem i caiguem en el més pregon del pou de la hispanitat retrògrada i corrupta.

Potser penseu que això no té massa a veure amb els arxius històrics i la documentació digital. Però, quin futur ens espera als arxius històrics si la nostra societat ‘fuig’ de la història. Si ens avergonyim del nostre passat, tant o més que no del present. Si enviem la investigació i els investigadors a un altre planeta mentre que els documents digitals (o una informació sense suport) conquereixen el present, la immediatesa i fins i tot els pous del saber?

Si més no, aquestes VII Jornades, amb la presència activa d’arxivers, diplomatistes, historiadors, informàtics i juristes, han servit per traçar ponts entre la gestió diària i la planificació de llarga durada, entre la tecnologia i el pensament, entre arxivers del passat i gestors del present i del futur. Algú (els arxivers pensem que som nosaltres, però sols no podem) hauria de tenir la perspectiva necessària per portar i projectar els documents del present en el futur, per organitzar i trobar una lògica a l’allau de documents electrònics que se’ns escapen de les mans; que igual ens desapareixen com es multipliquen sense control.

Hem de treballar perquè la societat futura dispose de documents veritables, autèntics i fiables; i que hom puga conéixer com han estat produïts. Hem de desbrossar el camí perquè això puga ser així. També hem de buscar i produir un nou paradigma. Un nou reequilibri personal i social amb els valors humans i de convivència; amb la valentia d’enfrontar-nos tant a un futur incert com a un passat que no ens hauria de fer por, sinó que, ben al contrari, hauria de ser clau per contrastar, certificar, saber i fonamentar una societat que no es pot sostenir sobre el no-res o sobre una reinvenció forçada. A no ser que aspirem, com aquell, a arribar a les més altes cotes de la buidor i la misèria moral.

Text publicat a la revista Saó, de novembre de 2013, dedicada als 30 anys de la Llei d'ús i ensenyament del valencià.




Leer más ...
domingo, 1 de diciembre de 2013

LOS ARCHIVOS INVISIBLES EN EL UNIVERSO AUDIOVISUAL


(Sobre la documentació administrativa de la televisió)


El passat dia 30 de novembre ha tingut lloc a València un acte en el que els arxivers valencians ens hem solidaritzat amb la causa dels documentalistes que conserven les imatges de les televisions i particularment amb els de Canal 9. Hi han estat presents
  • Imma Rull Perello, Responsable de Digitalització i Videoteca. Departament de Documentació Televisió de Catalunya. Digitalización: retos y logros.
  • Paloma Hidalgo Goyanes, Jefa de la Unidad de Análisis Documental PPII TVE, Profesora Asociada en la Facultad de CC de la Información UCM. Gestión del patrimonio audiovisual: Legislación y el acceso de los ciudadanos.
  • Mª Angeles Martín Martín. Jefa del Departamento de Archivo, Documentación y Biblioteca de Canal Sur Televisión. Difusión: 25 años de documentación audiovisual.
  • Mª Jesús López Elvira, Jefa de Documentación y Archivo de la compañia de CRTVG. Explotación y rentabilidad del fondo documental al servicio del ciudadano.
  • Jesús Alonso i López, President de l'Associació d’Arxivers i Gestors de Documents Valencians. AAV. Los archivos invisibles en el universo audiovisual: Documentación administrativa de televisión.

Donada la presència de documentalistes d'arreu de la Península, hem fet un escrit en castellà. La nostra aportació ha intentat posar de relleu el valor dels documents de gestió de les televisions: els grans oblidats però, paradoxalment, els grans protagonistes dels plets que s'aveïnen. Hem apuntat, així mateix, algunes experiències viscudes a les televisions locals.

Al final trobareu dos enllaços: un a un reportatge de la TV3 sobre el País Valencià, sense canal 9, un dia després. En ell apareixen imatges del debat adés esmentat. I un altre amb l'Observatori de les Televisions Locals de Catalunya, el qual s'ha fet ressò de la nostra carta oberta al President de la Generalitat Valenciana sobre el futur de l'Arxiu de Canal 9.






No sólo vivimos un momento triste, tras el cierre de Canal 9 'a la griega'. Vivimos impotentes ante la destrucción de un país, de “su” televisión y de su administración pública. Vivimos con desazón la imposición de criterios bélico-políticos por encima de los éticos y profesionales. Vivimos la desmoralización de una sociedad que se desvertebra y se individualiza al mismo tiempo que se quema y se indigna en su fuero interno.

Los colectivos y profesionales aquí presentes tenemos, creo, una gran inquietud ante la inoperancia de los mecanismos políticos, incapaces de hacer frente a unas circunstancias ciertamente difíciles.

No sé durante cuánto tiempo continuaremos disfrutando de foros como este para hablar y contarnos cosas. Cada vez nos cuesta más salir de nuestras cuevas particulares para encontrarnos, para intercambiar conocimientos, experiencias y saberes. Por eso es de agradecer la invitación de Lola Alfonso y del Colegio de Bibliotecarios y Documentalistas.

Como mínimo, este es un acto de solidaridad, de dignidad y, quizá, también, de resistencia y reacción ante los continuos desaguisados a los que nos vemos sometidos.

La necesaria y difícil visión global.


Ante la especialización, la improvisación y los intereses personales y a corto plazo estamos necesitados de una perspectiva global, precisamente ahora, en tiempos de crisis para la filosofía o la historia. Nos falta visión de conjunto, en el espacio, en las organizaciones; y en el tiempo. Vivimos a martillazos y a salto de mata.

Creo que es en esa perspectiva global desde donde debemos introducir la importancia de los archivos. Unos archivos que no son colecciones de unas u otras tipologías documentales, ni son montones de papeles o almacenes de objetos varios. Tampoco son un conjunto de información temática o seleccionada con uno u otro criterio. Los archivos són conjuntos organizados y coherentes de documentos producidos, gestados, por una persona u organización que reflejan con verdad y sinceridad –muchas veces involuntaria- su vida.

Mantener la integridad y la unidad de cualquier fondo documental, en este caso el de RTVV, es una cuestión elemental y básica no sólo de los principios archivísticos sino de la lógica más elemental: unos principios que escasamente se tienen en cuenta. Cada cual suele tener interés en un tema concreto, en un documento singular, pero no una perspectiva de conjunto, íntegra, de la documentación que genera un ente productor y que es el reflejo más fiel de su existencia y actividad.

Precisamente es el ente productor, el "padre" de los documentos, quien debería tener esa visión. Qué hacemos, sin embargo, cuando el mismo padre acaba de morir, ayer mismo? Repartimos, liquidamos, la herencia en mil trozos? Sería una catástrofe y haría imposible reconstruir la identidad paterna.

En nuestro caso hay un ‘pater familias’ superior o subsidiario: la propia Generalitat Valenciana que a lo largo de su vida ha promulgado, entre otras, una Llei de Patrimoni (1998) y una Llei d’Arxius (2005). No son malas leyes. El problema está en cumplirlas y hacerlas cumplir.

Ante nosotros, pues, tenemos un problema de consideración y de respeto a la unidad del fondo documental de RTTV, compuesto por documentos administrativos, sonoros y audiovisuales.

¿Al menos llegará al Archivo Central o Histórico de la  Generalitat el conjunto íntegro de la documentación administrativa ? ¿O llegarán sólo los despojos de una guerra?

(Quizá sea conveniente recordar que apenas hace unos días la policía registró los archivos de Canal 9 con motivo del caso Gürtel ; y no creo que fueran, precisamente, vídeos o novelas lo que buscaban).





Curiosamente, o significativamente, la entidad RTVV, que ha llegado a tener un millar largo de trabajadores no ha tenido, que sepamos, ningún archivero o responsable global de la documentación administrativa. Parece ser que las responsabilidades están parceladas y una parte de la documentación de archivo está externalizada.

http://blogstv.laxarxa.com/observatori/2013/11/28/carta-oberta-a-la-generalitat-valenciana/

http://www.tv3.cat/videos/4790431/Primer-dia-sense-Canal-9


Fotos: observatori català de Tv locals. Allà també en tanquen. L'observatori es fa ressò de la nostra carta oberta al President de la Generalitat Valenciana.

Imatge de 'El Roto':
Leer más ...
sábado, 23 de noviembre de 2013

QUÈ SERÀ DE L’ARXIU DE CANAL NOU I RTVV?



Potser siga en temps de mal oratge, d’incertesa, de destrucció i desintegració quan més es posa de relleu el valor dels documents. Ells donen testimoni de la vida d’una persona, d’una institució o d’una empresa pública com ha estat RTVV. Aquests testimonis haurien de ser fiables, duradors i autèntics, ço és, no manipulats: que són el que diuen ser. Dic tot açò perquè sembla que ens en recordem de santa Bàrbera quan trona; i encara ni així.


Mantenir la integritat i unitat de qualsevol fons documental, en aquest el de RTVV, és una qüestió elemental i bàsica no sols dels principis arxivístics sinó de la lògica més elemental: uns principis que escassament es tenen en compte. Cadascú sol tenir interés en un tema concret o en un document singular, però no una perspectiva global i de conjunt, íntegra, de la documentació que genera un ens productor i que és el reflex més fidel de la seua existència i activitat. Precisament, és l’ens productor, el “pare” dels documents, qui hauria de tenir aqueixa visió. Què fem, però, quan el mateix pare està a punt de morir? Repartim l’herència a trossos i mossos? Seria una catàstrofe i faria impossible reconstruir la identitat paterna.

En el nostre cas hi ha encara un ‘pater familias’ superior o subsidiari: la pròpia Generalitat Valenciana, la qual, al llarg de la seua vida, ha promulgat, entre altres, una Llei de Patrimoni (1998) i una Llei d’Arxius (2005), les quals estan bé, però han estat poc practicades, començant per la mateixa Generalitat, incapaç d’executar-les i fer-les acomplir. I ara?

Per una vegada, serà la Generalitat capaç de mirar més enllà del present abrupte? Serà capaç de respectar la unitat del fons documental de RTTV, composat per documents administratius, sonors i audiovisuals? Posarem trellat i sentit comú, finalment, almenys pel que toca la custòdia del patrimoni documental? Farem possible la transparència i el govern obert (e-government) del qual tant se’n parla, a hores d’ara especialment a València? Això mateix no és possible sense una cura específica dels documents, de ‘tots’ els documents d’una organització, des del més nou al més vell, des del document en paper a l’electrònic de darrera generació. I, curiosament, o significativament, a l’entitat RTVV, que ha arribat a tenir un miler llarg de treballadors, ni tan sols se li ha passat pel cap. De fet, no hi ha cap arxiver o responsable global de la documentació administrativa.

En tot cas, esperem i desitgem que la Generalitat tinga en compte i complisca la seua pròpia legislació; que practique mètodes professionals de selecció i transferència i que hi pose els mitjans imprescindibles, ço és, un arxiu intermedi de la Generalitat (projecte executat a mitges) i una dotació adient del seu arxiu central o històric.

Fotos: naciodigital.com. Carolina Blasco, directora de la TV de Cardedéu, al seu arxiu. www.aravalles.cat
Leer más ...
sábado, 26 de octubre de 2013

GRÀCIES


Ja han passat les VII jornades i, crec, ens han deixat a tots un bon sabor de boca. Hem pogut i hem sabut tirar endavant una proposta ambiciosa en un moment dificultós en què ens fan falta ànims i bones sensacions. Sobretot aquella de què podem fer coses dignes i profitoses per al nostre col·lectiu i per a la societat.


Compartir sempre és agradable i, certament, hem pogut contrastar sabers i hem coincidit en moments, cafés i plantejaments que potser ens eren desconeguts i que podem intentar d'aplicar en el nostre dia a dia. Ens hem trobat i retrobat; i ens hem carregat d'energia.

Per això no ens cansarem de donar gràcies. A tots els qui heu fet l’esforç d'acudir, des de lluny, i des d’uns arxius i unes institucions en temps de crisi i de turbulències. A tots els qui heu participat a través de les xarxes. Gràcies, per suposat, a les entitats que ens han donat suport i han cregut en la nostra proposta: a la Generalitat Valenciana i especialment a Antonio Ariño i a tot el seu equip del vicerectorat de cultura i d’igualdat de la Universitat de València, a la direcció i els treballadors del Col·legi Rector Peset, als col·legis professionals d’enginyers en informàtica i a COSITAL, el col·legi dels secretaris, dipositaris i interventors de l’administració local. A les empreses amigues, especialment a PROCO, i al mateix ministeri de Cultura del Govern d’Espanya, que s'ha fet present a través de la Coordinadora d’Associacions d’Arxivers. A Luciana Duranti que ha compartit tots els dies amb nosaltres i a tots els ponents, comunicants o presentadors que ens han donat el millor de cada ú.



Us deixe, a continuació, ací escrit, el missatge que vam confegir per a l'inici de les jornades i que va especialment adreçat a les autoritats representatives i acadèmiques.

Com sabeu, podeu disposar de les actes a través del darrer número, acabat d'editar, de la Revista d'Arxius, la qual podeu demanar a secretaria@arxiversvalencians.org.


Lluís Esteve Casellas, Lidón Paris i Luciana Duranti


Segurament estarem tots d’acord en què ens enfrontem a una realitat duríssima. Una realitat de rescissió de contractes, de desaparició de becaris (en lloc del seu reciclatge),  d’emergència i d’empobriment general de l’administració i de les empreses. Empobriment econòmic, però també i sobretot, empobriment civil i societari. Crec que, davant del que ens passa, no ens podem girar d’esquena o tapar-nos els ulls.

La nostra administració, els nostres arxius, les nostres il·lusions se’ns cauen de les mans. Els arxius reculen i perden pes en la pròpia administració que els genera. Fins i tot bona part del futur de la flamant i esperançadora administració electrònica es troba en qüestió. És cert que podríem dissimular i intentar “vendre” una realitat virtual, falsa, mediàtica, provisionalment còmoda, però enganyaríem a tots i ens enganyaríem a nosaltres mateixos.

Volem continuar anestesiats sense ni tant sols intentar resoldre els problemes reals, que són els que tenim implantats a la nostra pell, el nostre cor i en el nostre patrimoni documental, tradicional o electrònic? 

Portem 30 anys llargs de democràcia i gairebé uns altres tants de vigència de l’estatut d’autonomia de 1982, que ens dona plenes competències en matèria d’arxius. És evident que no tot allò que s’ha fet ha estat malament. Tampoc es tracta de minusvalorar la bona voluntat dels actuals responsables. Seria incert i injust. Aquells primers anys foren d’esperança i de creació d’un entramat legislatiu i institucional. Ben prompte, però, abans que ocuparen el poder valencià les opcions més conservadores, es sentien símptomes de la poca operativitat i projecció d’una legislació i d’una maquinària encara relativament noves en matèria de gestió documental.

Ara mateix, ens trobem en un moment certament difícil. Patim el fet de no haver creat unes estructures suficientment sòlides en temps de bonança i ara els reptes, necessàriament, han de ser selectius i amb un grau indefugible de priorització: des de l’AAV hem apuntat alguns temes com a indefugibles: l’avaluació de documents, la professionalització i operativitat del òrgans assessors del SAV i la informatització del mateix; i, sobretot, l'aplicació de la llei d’arxius de 2005, si més no, en els àmbits de l’administració autonòmica i local. No és massa, però ja seria molt que fora una realitat més enllà de les frases solemnes dels discursos electorals i de les declaracions buides als mitjans de comunicació.

Tanmateix, front a la distància i la desconfiança, hauríem de teixir entre tots uns vincles constructius, de resolució d’allò que és possible fer ara. Uns vincles que haurien de fer viable i no traumàtica la transició i la comunicació entre els representants electes, l’aparell administratiu i una societat que ha augmentat exponencialment la seua malfiança i escepticisme cap als seus òrgans de govern. La bona gestió, el correcte infantament, selecció i arxiu dels documents, electrònics o convencionals; la consulta i accessibilitat real de la informació; la pràctica dels nostres codis deontològics i professionals haurien de jugar un paper essencial per tal de recuperar i guanyar una més que necessària i imprescindible cohesió i pacificació social que siga fruit d’una acció coordinada a mitjà i llarg termini.

Francament, pel que fa el medi universitari i acadèmic, malgrat el seu elefantisme i dispersió, hem trobat un clima remarcable d’ajut i de complicitat que és molt més que d’agrair (tant ací a la UV, com al Centre Internacional de Gandia, com en altres universitats valencianes). Els reptes que tenim no són pocs i confiem que podrem fer camí, junt a les institucions acadèmiques i representatives, per enfrontar-nos adequadament al repte que comporta integrar la documentació electrònica i la seua conservació al pensament teòric, als programes docents i a la pràctica empresarial.

Ara mateix, la nostra inquietud rau en què aquestes trobades no solament propicien un revulsiu teòric i intel·lectual, un impuls cap al futur, sinó sobretot, una ruta de navegació al bell mig de les tèrboles aigües d’una administració i unes organitzacions certament complexes i que pateixen una transformació, potser descomposició, imparable... i, sobretot, buscar fòrmules per recuperar la destresa, la intel·ligència i el bon fer d’arxivers, o candidats a arxivers, que avui es troben, literalment, agranant els carrers, a l’atur o fugint a l’estranger.

Confiem, si més no, en haver obert portes i haver vessat un mica de llum i d'esperança.



(de dreta a esquerre) Antoni Peña (Generalitat Valenciana), Irene Manclús (AAV), Antonio Ariño (Universitat de València), Luciana Duranti (University of Britisch Columbia) i Jesús Alonso (AAV)
Fotos: Óscar Grifoll.


Leer más ...
lunes, 21 de octubre de 2013

Jornades per als qui esteu prop i per als qui esteu lluny


Ens apropem al començament d'aquestes VII Jornades, amb prou feines queden unes hores, i des de l'AAV us convidem a participar en la sessió inaugural que se celebrarà dimecres que ve 23 d'octubre, oberta a tot el que vulgui acudir, en la qual comptarem amb les intervencions de Luciana Duranti i Lluis Esteve Casellas.
A més a més, per als qui no pugueu assistir, estan a la vostra disposició les Actes de les Jornades, publicades a la Revista d'Arxius 2012-2013, que podeu adquirir al preu de 25 euros. En elles s'inclou tant la conferència inaugural com totes les aportacions fetes a les Jornades. Per més informació sobre les comandes us remetem a l'enllaç de la Revista d'Arxius en la nostra web: http://www.arxiversvalencians.org/publicacions1.htm
En aquest enllaç també podeu consultar els continguts dels números anteriors de la nostra Revista, realitzar les comandes o bé subscriure-us.

Us esperem!!



Nos acercamos al comienzo de estas VII Jornadas, apenas quedan unas horas, y desde la AAV os invitamos a participar en la sesión inaugural que se celebrará el próximo miércoles 23 de octubre, abierta a todo el que quiera acudir, en la que contaremos con las intervenciones de Luciana Duranti y Lluis Esteve Casellas.

Además, para quienes no podáis asistir, están a vuestra disposición las Actas de las Jornadas, publicadas en la Revista d'Arxius 2012-2013, que podéis adquirir al precio de 25 euros. En ellas se incluye tanto la conferencia inaugural como todas las aportaciones hechas a las Jornadas. Para más información sobre los pedidos os remitimos al enlace de la Revista d'Arxius en nuestra web: http://www.arxiversvalencians.org/publicacions1cs.htm
En este enlace también podéis consultar los contenidos de los números anteriores de nuestra Revista, realizar los pedidos o bien suscribiros.

¡¡Os esperamos!!

Leer más ...
jueves, 17 de octubre de 2013

Conferència de clausura: Arxiu, memòria i lloc



Per tancar les VII Jornades de Documentació Digital i Memòria Històrica: Caçant fantasmes? serà el torn del Catedràtic de la Universitat Carlos III de Madrid Antonio Rodríguez de las Heras. La seva ponència estarà centrada en tres pilars: 'Arxiu, memòria i lloc'. En l'actualitat, Antonio Rodríguez de las Heras és també director de l'Institut de Cultura i Tecnología de la Universitat Carlos III, a més de dirigir el Laboratori del Centre EducaRed i el Màster en Direcció de l'empresa MeDEA. Premi FUNDESCO d'Assaig per 'Navegar per la informació'.


 
Resum:
El propòsit és interpretar la tecnologia digital com a generadora d'un transcendental canvi cultural i, com a conseqüència, la cruïlla en què se situa el concepte d'arxiu. La Xarxa és un espai sense llocs. S'intentarà mostrar que aquesta característica provoca la granularitat de la informació. A la Xarxa no hi ha informació estanca, cal abandonar aquesta imatge de dipòsit per una imatge cinètica; i es veurà quin paper té obsolescència per a aquesta informació en moviment. S'aconseguirà en el text que la digitalitat s'aproxima més a l'oralitat que a l'escriptura, amb les conseqüències que tal proximitat porta per al tractament de la informació. Es veurà igualment que la memòria exempta que construïm amb documents té en el suport digital possibilitats diferents a les ofertes per altres suports. Es conclourà amb l'observació que cada vegada hi haurà més documents virtuals, digitals, que no tindran el seu corresponent original en objectes tangibles que tinguin el seu lloc en el que cridem món real.

Resumen:
El propósito es interpretar la tecnología digital como generadora de un trascendental cambio cultural y, como consecuencia, la encrucijada en que se sitúa el concepto de archivo. La Red es un espacio sin lugares. Se intentará mostrar que esta característica provoca la granularidad de la información. En la Red no hay información estanca, hay que abandonar esa imagen de depósito por una imagen cinética; y se verá qué papel tiene la obsolescencia para esta información en movimiento. Se alcanzará en el texto que la digitalidad se aproxima más a la oralidad que a la escritura, con las consecuencias que tal proximidad trae para el tratamiento de la información. Se verá igualmente que la memoria exenta que construimos con documentos tiene en el soporte digital posibilidades distintas a las ofrecidas por otros soportes. Se concluirá con la observación de que cada vez habrá más documentos virtuales, digitales, que no tendrán su correspondiente original en objetos tangibles que tengan su lugar en lo que llamamos mundo real.

 Abstract:
The aim of this paper is to interpret the digital technology as the driving force of a far-reaching cultural change and, as a consequence, to consider the difficult crossroads the concept of archive is at. The Internet is a space without places. It is one of the aims of this paper to prove that the above-mentioned characteristic provokes the granularity of information. In the Internet, there is no stagnant information. The idea of repository has to be replaced by a kinetic image and the role of the obsolescence for such information in motion has to be assessed accordingly. It is our contention that digital communication is closer to oral one than to written communication, considering all implications that the said argument entails for the purposes of processing information. Besides, it is to be discussed in this paper the further possibilities that have creating our document-based memory on digital medium. Finally, it is our conclusion that more and more frequently virtual documents, digital ones, will increase in number with no corresponding tangible original version occupying a place in what we call the real world.

 
 
 

Leer más ...
lunes, 14 de octubre de 2013

Les VII Jornades als mitjans de comunicació: entrevista amb Jesús Alonso, president de l'AAV

Davant el proper inici de les VII Jornades que organitza l'Associació d'Arxivers i Gestors de Documents Valencians, el nostre president Jesús Eduard Alonso i López va oferir una entrevista en la televisió local Tele 7 Safor que condensa algunes de les línies mestres de les mateixes, tot tenint la documentació electrònica com a fil conductor. L'entrevista va ser conduïda per Puri Naya, periodista que va mostrar una especial motivació i interès a conèixer el futur dels documents electrònics i dels arxius.
Partint de la importància de preservar el nostre present per a les generacions futures, Jesús va incidir en l'aprofitament de les virtuts dels documents electrònics, procurant la solució al problema de la seua perduració. L'arxiver ha d'afrontar el futur obrint-se a la societat i amb una col·laboració fonamental amb juristes, informàtics i professionals de l'administració. Els mitjans de comunicació també juguen un paper important en aquestes Jornades, centrat en la seva capacitat de difusió. La combinació d'un bon servei d'arxiu i documentació amb el paper de les tecnologies informàtiques duen redundar en una millor gestió de la informació.

Us animem a participar i inscriure-vos, malgrat les dificultats actuals. En aquestes Jornades podem trobar-nos, enriquir-nos amb les col·laboracions dels professionals participants, així com buscar solucions al present i el futur de la nostra professió.

Ante el inminente comienzo de estas VII Jornadas que organiza la Associació d'Arxivers i Gestors de Documents Valencians, nuestro presidente Jesús Eduard Alonso i López ofreció una entrevista en la televisión local Tele 7 Safor que condensa las líneas básicas de las mismas, con la documentación electrónica como hilo conductor. La entrevista  fue conducida por Puri Naya, periodista que mostró una especial motivación e interés en conocer el futuro de los documentos electrónicos y de los archivos.

Partiendo de la importancia de preservar nuestro presente para las generaciones futuras, incidió Jesús en el aprovechamiento de las virtudes de los documentos electrónicos, procurando la solución del problema de su perduración. El archivero ha de afrontar este futuro abriéndose a la sociedad y con una fundamental colaboración con juristas, informáticos y profesionales de la administración. Los medios de comunicación también juegan un papel importante en estas Jornadas, centrado en su capacidad de difusión, que en combinación con un buen servicio de archivo y documentación, así como con el papel de las tecnologías informáticas, redunden en una mejor gestión de la información.

Os animamos a  participar e inscribiros. A pesar de las dificultades actuales, en estas Jornadas podemos encontrarnos, enriquecernos con las colaboraciones de los profesionales participantes y buscar soluciones al presente y futuro de nuestra profesión.
Leer más ...

Traductor

Etiquetes

administración electrónica (9) administración local (5) administración pública (8) adquisiciones (1) Alfred Mari Martí (1) almacenamiento masivo (3) Antena3Televisión (1) aplicaciones informaticas (1) archivística (5) archivo (7) Archivo Diocesano de Valencia (1) archivo RTVV (2) Archivo Secreto Vaticano (2) archivo televisión (4) archivos audiovisuales (5) archivos fotográficos (2) archivos históricos (5) Archivos parroquiales (1) Asociación de la Prensa de Madrid (1) asociaciones de archiveros (7) Atresmedia (1) buen gobierno (2) cambio cultural (2) cintas datos (1) cintas vídeo (1) comunicación (2) conservación imágenes (1) conservación patrimonio documental (1) cursos (1) custodia (1) datos abiertos (2) difusión (4) digitalización (6) digitalización de documentos (3) diputaciones provinciales (1) documentación digital (5) documentación fotográfica (2) documento (1) edición gráfica (1) educación (1) empresas (3) España (2) expediente electrónico (2) flujo archivo (1) fondo audiovisual (1) fotografía (2) Francisco Sanchis Moreno (1) Fundación Vicente Ferrer (1) Gandía (1) gestión de documentos (5) gestión fotográfica (2) historia de los archivos (1) imágenes digitales (1) internet (1) interoperabilidad (3) InterPARES (2) investigación (1) Los Borja (1) luciana duranti (1) memoria (1) memoria histórica (5) Modernización administrativa (3) normas ISO (2) nuevas tecnologías (2) ONG (1) ONGD (1) organización (1) país valenciano (1) PARADIS (1) patrimonio audiovisual (1) periodistas (1) política archivística (2) postmodernismo (1) preservación digital (4) publicaciones (2) Ramon Alberch Fugueras (1) Remedios Antequera (1) servicios en línea (1) signatura electrónica (1) tecnología (2) tecnologías digitales (1) televisión (1) Televisión local (2) Tercer Sector (1) TIC (1) transparencia (5)

Localització

Twitter

Con la tecnología de Blogger.